ARHITEKTURA SKOZI OBJEKTIV VIRGINIE VRECL

Trg pod gradom, Škofja Loka, arhitekturni biro Ravnikar Potokar 
Hiša JPS, Slovenija, arhitektki Sanja Skorobrijin, Andreja Jurc Pahor 
UM – Medicinska fakulteta, Maribor, atelje Boris Podrecca v sodelovanju s Plan B 
Trg Vrtnica, Nova Gorica, studio Stratum 
Naravni rezervat Škocjanski zatok, arhitekturni biro Ravnikar Potokar 
Naravni rezervat Škocjanski zatok, arhitekturni biro Ravnikar Potokar 

Vabimo vas na odprtje razstave, ki bo v ponedeljek, 13. novembra 2017, ob 20. uri v Galeriji DESSA.

 

Arhitekturna fotografija, razpeta med objektivnim in subjektivnim pogledom

Za celovito izkušnjo in razumevanje je arhitekturno delo potrebno doživeti v živo. Ko te možnosti nimamo, si pomagamo z nekaterimi mediji, ki jo na različne načine predstavijo: skica, risba, načrt, maketa, vizualizacija, film in drugi. Vendar med tehnikami (re)prezentacije realizirane arhitekture vodilna vloga pripada fotografiji. Na najbolj verodostojen način uspe predstaviti arhitekturne objekte, morda tudi zato, ker se zdi objektivna in ker svoja sporočila na ta način najlažjeskomunicira z javnostjo. In vendar se zgradbe, interierja, trga, parka ali mesta ne da upodobiti na povsem objektiven način: vsaj kanček interpretacije – odvisno od pristopa – ostaja v rokah (oz. v očesu in objektivu) avtorja fotografa, torej subjekta. V vsakem ustvarjalnem delu, tudi v fotografovem, je skrit del avtorjeve (p)osebnosti: njegova likovna in človeška senzibilnost, njegovo strokovno znanje, temperament in izkušnje, življenjski nazori in credo ... Nič nenavadnega torej ni, da najboljši arhitekturni fotografi izhajajo iz vrst samih arhitektov, saj jih celovito razumevanje umeščanja volumnov v prostor, notranjega ustroja stavbe, njene konstrukcije ter principov kompozicije postavljajo v primerjalno prednost z ostalimi strokami.

Virginia Vrecl je arhitektka, ki svoje ustvarjalne potenciale iz projektantskega dela preusmerja tudi v fotografiranje arhitekture. Zdi se, da so njeni umetniški naravi najbližje zamrznjeni drobci časa, ujeti v abstraktne podobe arhitekturnih detajlov; včasih enigmatičnega merila, z zabrisano materialnostjo, obsijani s sončnim žarkom ali zarisani z grafizmom sence ... Tudi ostale arhitekturne kompozicije so raznolike, a umerjene in umirjene. Na razstavi so strukturirane v tematske sklope: mestni prostori . zgradbe . interier . detajli - abstrakcije.

Aleksander S. Ostan

 

Virginia Vrecl, arhitektka in arhitekturna fotografinja, je leta 1997 diplomirala na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani. Po diplomi je sodelovala z različnimi arhitekturnimi biroji ter po opravljenem strokovnem izpitu leta 1999 začela samostojno pot v projektiranju. Kot članica Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije in Društva arhitektov Ljubljana je sodelovala na skupinskih preglednih razstavah, na zadnjih kot arhitekturna fotografinja. Z arhitekturno fotografijo se je začela ukvarjati ob številnih strokovnih ekskurzijah in potovanjih po svetu, namenjenih predvsem raziskovanju arhitekturnega prostora. Njene arhitekturne fotografije so objavljene v slovenskih revijah, časopisih in katalogih ter na domačih in tujih spletnih portalih. Od leta 2014, ko je imela svojo prvo samostojno fotografsko razstavo v okviru Piranskih dnevov arhitekture, je samostojno razstavljala v Hiši arhitekture Maribor (2015), v slovenskem kulturnem centru Koroton na Dunaju (2015), v Cankarjevem domu v Ljubljani (2015), v okviru Meseca fotografije – Fotonični trenutki galerije Photon v Arhiteki – NUK v Ljubljani (2016).

 

 

kuratorja: Aleksander S. Ostan, Maja Ivanič

oblikovanje vabila in zgibanke: Virginia Vrecl

prelom in tisk: Matformat

printanje plakatov: O.K.VIR